
Kako dobiti više od marketinga?
22.5.2018.
Jeste li se ikad pitali zašto se neki sadržaj na internetu više dijeli i komentira, te općenito izaziva više reakcija od ostalih? Najčešći okidač su emocije koje izaziva kod korisnika. Svi mi znamo koliko emocije imaju utjecaja na naša stanja i razmišljanja, taj podatak također znaju i koriste stručnjaci iz marketinga! No, ne utječu emocije korisnika samo kod dijeljenja i komentara sadržaja, već i ono puno važnije: na odluku o kupnji. Možda ne biste vjerovali ali 80% naših emocija utječe na odluku o kupnji, a logika samo 20%.
fMRI (slikovni prikaz mozga) prikazuje da kad novi brand izlazi na tržište, korisnici primarno koriste emocije, osobne doživljaje i iskustva, više nego informacije i osnovne karakteristike ili obilježja branda.
Koje su to emocije koje izazivaju reakcije na dijeljenje sadržaja i kupovinu proizvoda?
1. Sreća: svi mi volimo stvari koje nas usrećuju. Iako smo svjesni da koji puta nije pametno reagirati impulzivno i priuštiti si stvari koje nas usrećuju, jednostavno im ne možemo odoljeti. Iz tog razloga u nama izazivaju reakcije ona slatka videa sa životinjama ili neki neodoljivi odjevni predmet koji nam u tom trenu baš i nije neophodan.
2. Strah: kako je sreća pozitivna emocija i reakcija, strah izaziva onu suprotnu snažnu emociju. U ljudima može izazvati izuzetne podvige i dati neočekivanu snagu. I svakako izazvati reakciju.
3. Ljutnja: obično dovodi do mnogih nesporazuma, još više ljutnje, rasprava i nedoumice. I u većini slučajeva - ništa produktivno. U zadnje vrijeme svjedočimo mnogim postovima prožetim ljutnjom zbog raznih situacija koje nas okružuju. Takvi postovi su u velikom broju komentirani i dijeljeni na društvenim mrežama. Mnogi marketing stručnjaci koriste moć te emocije i manipuliraju sa njom.
4. Žalost: iako se ova emocija izbjegava u marketingu, ona isto tako ima moć prodrijeti do mnogih korisnika, pogotovo kad su u pitanju neke dobrotvorne akcije ili organizacije.
5. Iščekivanje ili znatiželja: sigurno ste mnogo puta naišli na naslov poput „Nikada nećete vjerovati što se dogodilo…“ i kliknuli na njega. Jer znatiželji ne možemo odoljeti. Mnoga poslovanja se poigravaju sa nama uz pomoć te emocije.
6. Iznenađenje: emocija koja izvrsno djeluje u naslovu. Kada se u naslovu pojavi tvrdnja koju ne očekujemo, kliknut ćemo na nju da udovoljimo znatiželji.
Razmislite o nabrojanim emocijama i pokušajte ih uvrstiti u svoje poslovanje. Koristite ih kako bi dobili više od marketinga!